pátek 17. června 2016

Moje nová role - matka

Aneb pár typů pro začínající matky.

Ano, i ja jsem se stala 1.4. matkou. Naše dítě má opravdu smysl pro humor...ono to bylo celé takové aprílove. Začalo to jako skoro všude vynecháním periody, které jsem přisuzovala cestovní horečce (přece jen jsem mířila na 3 týdny do USA). S mými výsledky testů jsem ani nepředpokládala, že bych mohla být "v tom". I přesto  jsem manželovi místo fotky Virginia beach poslala fotku pozitivního těhotenského testu. Těhotenství cca do sedmého měsíce bylo taky dost sranda. I porod, který se nějak "opozdil" o 5 dni, byl vlastně docela vtipnou zaležitostí. Ano, byla jsem těhule, co jezdí do porodnice každý den a pokaždé ji pošlou domu. Na 4. pokus si nás tam už nechali.

Šestinedělí pro mě už taková sranda nebyla. Hormony se mnou třískaly od rohu do rohu....atd., spousta matek to asi pozná. A tady se mi osvědčilo pár věcí.
1) spánek
Nedostatek zabijí. Bohužel, ale člověk nemá nikdy dost. V šestinedělí se to stává jednou z nejdůležitějších věcí. Unavená matka = totální horor.
2) manžel
Večerní a víkendové služby mi dost ulevily. A rozhodně i noční výměna služeb, když mi docházely síly a hlavně nadhled (cti-nejradši bych jí nebo sebe zavřela v koupelně a pustila vodu).
3) chůva
Měla jsem vždycky pocit, že taková věc se týka jen bohatých rozmazlených paniček. Omyl!!! Co bych si bez ní počala. I když to bylo na 2 hodiny 3x týdně...asi by ze mě byla pralesní žena s mastnýma vlasama a ušmudlanou kojící podprsenkou.
4) damejidlo.cz a rohlik.cz
Tyhle 2 zázraky moderní doby mi zachránily život, žaludek a pravděpodobně i mlíko.
  
5) Medela
Ze začátku profláknutá mastička Purelan, odsávačka Swing a na konec kloboučky na kojeni. K nezaplaceni.

A co se mi osvědčilo dál, když jsem přežila útrapy šestinedělí?
To je asi na další článek. Protože jako prvorodička objevuju "zázraky a propadáky" každý den.
Takže, zase někdy příště....

Žádné komentáře:

Okomentovat